Jednak pomimo tego jak uniwersalne stały się tego produkty, ich początki były dalekie od pewności. Patrząc wstecz, powstanie naszego Kanarkowo Żółtego™ fenomenu przypomniało nam bardzo cenną lekcję: wytrwałość może być tak samo ważna jak inspiracja. jeśli chodzi o wprowadzanie w życie pomysłu.
Dr. Spencer Silver, naukowiec 3M, pracowicie badał klejów w naszym laboratorium. Wtedy odkrył, co szczególnego: klej, który lekko przywiera do powierzchni, ale nie wiąże się na stałe z nimi.
"To część mojej pracy jako naukowiec, aby opracowywać nowych kleje.
Co Silver wtedy odkrył, nazywamy teraz mikrosferami, które zachowują swoją lepkość, ale dzięki charakterystycznej "usuwalności" pozwalają się łatwo odkleić od wielu powierzchni.
Przez lata, Silver trudził się, aby znaleźć zastosowanie dla swojego wynalazku. Ale to nie powstrzymać go od zachwalanie jego zalet przed współpracownikami.
"Byłem znany jako Pan Wytrwały, ponieważ się nie poddawałem."
Tymczasem Art Fry, inny naukowiec 3M, był sfrustrowany. Każdą środę podczas ćwiczeń z jego chórem kościelnym, wykorzystywał małe skrawki papieru, aby oznaczyć hymny do zaśpiewania w czasie mszy. A w niedziele, często okazywało się, że mu wsystkie powypadały ze śpiewnika.
Potrzebował zakładki, które przyklei się do papieru bez uszkadzania stron.
Przypominając sobie o seminarium o mikrosferach Silver'a, doświadczył olśnienia. " To ten moment, kiedy dostajesz skoku adrenaliny." 1
Współpracująć z Silver, rozpoczeli projektowanie produktu. Gdy zauważyli, że piszą do siebie wiadomości na swoich nowych karteczkach, żeby komunikować się w biurze, zdali sobie sprawę z pełnego potencjału tego pomysłu.
Fry zdecydował się, że główna siedziba firmy 3M będzie jego terenem badań.
3M początkowo wypuściło ten produkt w czterech miastach pod nazwą Naciśnij i Odklej z mieszanymi efektami.
Marketerzy postanowił dostarczyć produkt bezpośrednio do rąk konsumentów. Masowy nakład próbek - znany jako Boise Blitz powodu swojej premiery w Boise, Idaho - był niesamowitym sukcesem. Dziewięćdziesiąt procent tych, którzy próbowali produkt powiedzieło, że by go kupili.
"Karteczki rozprzestrzeniały się"jak wirus"," powiedział Fry. "One zawsze same się reklamowały, ponieważ klienci umieszczali je na dokumenach, które wysłali innym, co wzbudzało ciekawość odbiorców. Patrzyliby na nie, odklejali i bawili się nimi, aby następnie wyjśc i kupić bloczek dla siebie."
Silver powiedział, że podobnie jak wiele innych przełomowych innowacji, o ich produkcie nikt nie myślał, że jest aż tak potrzebny.
6 kwietnia, dzieło Silver'a i Fry'a zadebiutowało w sklepach w USA jako Karteczki Samoprzylepne Post-it®.
Lee Iacocca i inni prezesi Fortune 500 ogłosiło, jak bardzo je kocha. Karteczki Post-it® zostały wprowadzone w Kanadzie i Europie.
Fry został uhonorowany najwyższym tytułem technicznym firmy 3M jako naukowiec korporacyjny. "Moją największą nagrodą," powiedział, "jest widok jak wiele osób korzysta z i docenia mój produkt." Zakładki Indeksujące Post-it® zostały wprowadzone jako nowy sposób organizowania biorąc pod uwagę kolor, etykiety i indeksowanie.
Arkusze konferencyjne Post-it® zostały wprowadzone. Burza mózgów już nigdy nie nie była taka sama.
Po 28 latach pracy w firmie, Spencer Silver, współzałożyciel Karteczek Post-it®, wycofał się z 3M z ponad 22 amerykańskimi patentami na koncie.
Zarówno Silveri Fry zakończyli swoje kariery w 3M zdobywszy najwyższe wyróżnienia za badania, a także liczne nagrody w ramach inżynierii międzynarodowej.
Główne postacie w filmie Romy i Michele na zjeździe absolwentów twierdzą, że wynalezły Karteczki Post-it® od czasu ukończenia szkoły.
Karteczki Post-it® są sprzedawane w ponad 100 krajach. Słynny już Klej Post-it® ciągle jest używany w wielu produktach 3M.
Super Przylepne Karteczki Post-it® zostały wprowadzone z mocniejszym klejem, który lepiej przylega do powierzchniach pionowych i niegładkich.
W jednym z odcinków Sex in the City, chłopak Carrie zerwała z nią poprzez Karteczkę Post-it®.
Karteczki Post-it® obchodzą swoje 25te urodziny.
W finale sezonu Chirurdzy, Meredith Grey i Derek Shepherd napisali ich przysięgę małżeńską na Karteczce Post-it®.
Karteczki Post-it® są obecnie dostępne w ponad 150 krajach. Łącznie, istnieje już ponad 4000 produktów Post-it®.
Widząc Karteczki Post-it® biorące udział w filmach, nowoczesnej sztuce i codziennym życiu milionów, Silver jest zachwycony. "Fakt, że one po prostu eksplodowały jako produkt, to już było więcej niż co miałem kiedykolwiek nadzieję."
3M, Post-it i kolor Kanarkowo Żółty są znakami towarowymi firmy 3M. © 3M 2016