Analiza SWOT

Produkty Post-it®: Analiza SWOT

Podsumowanie dobrych i złych stron danej kwestii


  • Gdy pomysł lub projekt wymaga starannego rozważenia, Analiza SWOT może pomóc określić jakie są jego zalety i wady. SWOT oznacza Mocne strony (Strengths), Słabe strony (Weaknesses), Okazje (Opportunities) i Zagrożenia (Threats) - a każda kategoria oferuje możliwość obiektywnego przyjrzenia się analizowanej kwestii.

    Analiza SWOT może pomóc z prawie wszystkim - biznes planem, projektem, nowym pomysłem, a nawet kandydated do pracy. Może być używana przez pojedyńcze osoby (lub nawet małe zespoły), aby uzyskać różne perspektywy i podjąć świadome decyzje. Wykorzystaj to podejście, aby zrobić dokładnie to, co odpowiada Twoim potrzebom.

  • Szczegółowość

    Szczegółowość

  • 30 minut

    30 minut

  • Mały zespół lub grupa

    Mały zespół lub grupa

  • 1

    Wybierz kwestię, którą chcesz przeanalizować. Przygotuj materiały do notowania i podziel przedmiot analizy na cztery kategorie: Mocne i Słabe strony, Okazje i Zagrożenia. Napisz te nagłówki w górnej części każdego z materiałów do notowania.

    Przeanalizuj swój podmiot pod czterema kątami: Mocne i Słabe strony, Okazje i Zagrożenia

  • 2

    Wymyśl mocne strony. Jakie korzyści oferuje ten pomysł?

  • 3

    Wymyśl słabe strony. Jakie wady ma skorzystanie z tego pomysłu?

  • 4

    Zidentyfikuj okazje. W jaki sposób można ten pomysł poprawić lub rozwinąć?

  • 5

    Ustal zagrożenia. Jakie są potencjalne problemy związane z tym pomysłem?

    Kiedy skończysz, będziesz miał cztery listy, które pomagają Ci ustalić, czy przedmiot analizy jest obiecującym czy bardzo ryzykownym wyborem. Może się okazać, że teraz już wiesz jaką decyzję podejmiesz.

współpraca burza_mózgów szczegółowość 30_minut mała_grupa arkusze_konferencyjne karteczki_samoprzylepne

Tagi
    Poznaj lepiej markę Post-it®
    3M, Post-it® oraz kolor Canary Yellow™ są znakami towarowymi firmy 3M.
    Zmień lokalizację
    Polska - polski